6 februari 2012

Skomakarens barn...

Även om jag syr massor till de egna barnen händer det att uttrycket om skomakarens barn behöver användas (Smedens häst och skomakarns barn har sämsta skorna).  
Jag anmälde minsta flickan till simskola. Tiden för kursstart kom oväntat -konstigt egentligen för jag har ju vetat startdatum sedan anmälan- och jag fick lite bråttom.
Noomi ville turligt nog ha en lila gympapåse (tur för att det var en färg som fanns hemma). En häst beställdes trots att ena syrran redan har en häst på sin röda påse.
Som vanligt är beavernylon ursvårt att fotografera. Det blänker och har sig oavsett hur jag gör. Den lila färgen är också skum, det blir aldrig riktigt bra.
Simskolan har börjat och lillasystern är ungefär likadan som mellansystern och storasystern var i början. Gråter och fryser. Det har gått över för de större och de gillar numera att bada/simma så jag tror det blir bra med lilltjejen också.
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar