21 mars 2013

Giraffbyxor

De här byxorna har två fel som ska fixas till nästa par. Den ena grejen hör till konstruktionen av mönstret som jag jobbat fram själv. Eftersom jag vill att de ska vara i dubbelstorleken 62-68 måste jag kunna sätta knapparna på axlarna lite glesare och alltså förlänga framförallt bakstyckets flärpar. Dessutom ska byxan förlängas lite mitt på.
Den andra missen höll på att bli rätt men sedan blev det fel ändå. Broderiet borde spegelvändas när det sitter på den sidan av byxan och det hade jag gjort men så blev jag avbruten, stängde av maskinen och när jag sedan skulle brodera giraffen glömde jag bort den detaljen:((
Byxorna funkar väldigt bra till lilleman trots missarna eftersom han närmar sig 60cm men nästa par vill jag ska kunna hålla hela vägen upp mot 70 centimeters kroppslängd. Gör om och gör rätt! Nästa par är på gång och jag hoppas mina ändringar av mönstret leder till det jag vill.

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar