11 juni 2014

Min egen tröja

Jag ville ha en tröja att dra på under kyliga sommarkvällar. Men att köpa kunde jag inte! Bättre att sy själv så får jag det som jag vill ha det. 
Enkelt gråmelerat sweatshirttyg och grå mudd från stoff och stil och så ett broderi från embroidery library. Det hade mer än 61000stygn och tog 108 minuter effektiv broderitid på min maskin. Inget man kan göra på beställning men till sig själv fungerar det bra:-) 
Här är det nybroderat och den vattenlösliga väven är kvar.
 
Det kommer absolut bli fler sweatshirts till mig. Nu vet jag ju att mönstret blev bra så nu kan jag sy fler -ska bara köpa tyg först. Jag har en amssa tyg men inte så mycket rejält stora som räcker till vuxentröjor, i alla fall inte i färger som jag kan tänka mig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar