25 februari 2014

Mobilväska

Halvstora flickor (kanske också pojkar men dem har jag ingen personlig erfarenhet av) har sällan eller aldrig tillräckligt stora fickor till dagens telefonmodeller. En liten väska är smidigt så att den alltid kan finnas nära tillhands. 
Först valdes tyg. Sedan stod flickan länge och valde bland dragkedjorna. Svart, vit, cerise, lila och aqua. Många färger passade riktigt bra. Till slut blev det ljusrosa. Egentligen inte speciellt oväntat. Det blev snyggt det också. 
En liten bit in i sömnaden kom flickan på att det vore bra med en ficka till hörlurarna och jag fick improvisera in en. För att inte telefonen ska hamna i fickan behövde den stängning. En liten tryckknapp syddes fast. Jag sydde också fast en liten rosa blomknapp som dekoration.
 
Av erfarenhet vet jag att knutarna kan smita ut ur öljetterna om man är oförsiktig. Därför använder jag pärlor som stopp.
Jag undrar hur den aquafärgade dragkedjan skulle förändra slutresultatet. Kanske blir det en sådan bara för att se...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar