6 februari 2014

Prickig klänning

Det var senvåren 2003 som jag blev tokig på små flickors klänningar. Den blev alltid till en korv strax under hakan och så hamnade blöjan med hjälp av strumpbyxorna just norr om knäna. Det där har jag ju skrivit om tidigare (tror jag i alla fall) så jag behöver inte upprepa mig. Det är många små flickor i släkten som fått en klänning med inbyggd body av mig och några har jag också sålt till utomstående. På senare år har jag inte sytt så mycket av klänningsmodellen trots den praktiska funktionen. Det tar nämligen rätt mycket tid och kostnaden följer med upp och så svalnar intresset hos kunderna:-(

Jag har ändrat mönstret till en vådkjol i sex våder. Det prickiga tyget valde beställaren själv ut. Svarta knappar i ryggen och de smälter in bra.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar