23 februari 2015

Bakdukar

En supersöt bagare* i broderad form kom ur symaskinen runt juletid. Han hoppade ur som redwork på ett antal enkla bakdukar men sedan tog han lite mer tid på sig och blev fylld...
 

Det blev quiltade bakdukar där vadden är isolerande. På så sätt får degen det varmt och skönt och bör kunna jäsa lite bättre. Jag vet inte om det fungerar för båda bakdukarna har flyttat. 

Sedan juletid har det inte funnits något fungerande kök hemma hos mig så jag såg ingen anledning att spara bagarna. Det nya köket är nu på plats (även om det fattas en och annan list och lite färg) och jag kanske skulle sy mig några egna quiltade bakdukar!? Risken är bara att de inte används som jäsdukar eftersom nya ugnen har ett jäsprogram som varit aktivt vid de flesta baken i nya köket.

Måndag idag betyder visa och berätta hos Eva -Bambi syr. Jag länkar dit och hoppas få vara med och inspirera någon.

*Bagaren kommer från Linnéa Fredriksson, Linnea Art Line

2 kommentarer:

  1. Så nydelig baker! Og hvilken god idé med en bakeduk.

    SvaraRadera
  2. Tack för din INSPIRATION och länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera