9 februari 2015

Smådukar

Jag rensade bänken i syrummet och hittade de här smådukarna. De var visst helt klara båda två, det trodde jag inte att jag hade hunnit :-) 
Jag köpte kaktyget tillsammans med lite matchande på stora symässan i Malmö och sedan sydde jag lite på måfå. Det blev två löpare och en fyrkantig duk. 
Nu tror ni kanske inte att jag kan räkna för på bilderna är det ju bara två olika dukar. Det var en löpare som flyttade hemifrån för jättelänge sedan, jag kommer inte ens ihåg hur den såg ut.
Alla dukarna har grytlappsvadd. Det betyder att man kan ställa varma grytor direkt på duken. Väldigt praktiskt och helt i min smak. Tyvärr inte min egen idé. 
Snart ska jag börja använda den ena duken i det nya köket. Men att ha båda två tycker jag blir lite tråkigt och enformigt så den ena får flytta när tillfälle ges.
  

4 kommentarer:

  1. Smart! Grytlappsvadd i bordsduken. Jättesmart! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för du vill vara med och INSPIRERA och länka till Visa coh Berätta måndag/Bambikram

    SvaraRadera
  3. Vad kul att hitta klara projekt! Härliga dukar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fine duker! Koselige med kakestoff. Passer godt på kjøkken. :-)

    SvaraRadera