14 september 2011

Gul och svart

En trogen beställare skickade ett sms med en kort förfrågan. Det utvecklade sig till en längre sms-konversation och några dagar senare kunde jag skicka iväg detta set i stl 74/80.
Som vanligt fotograferade jag innan jag skickade iväg plaggen men den här gången glömde jag helt bort att kolla hur bilderna blev. Jag vet ju att svart velour är svårt att få bra, men den här gången blev det nog sämre bilder än vanligt. Alltså är bilden ovan rejält svärtad i datorn men det gula lyckades jag ändå inte få bra:o( Bilderna nedan orkade jag inte dona med så de får se grådassiga ut.
Här är baksidan av tröjan. Lite böjt ok och så namnet broderat strax under sömmen. Jag ritade upp mönstret på denna tröjmodell efter bild från beställaren men jag tror jag ska rita det i fler storlekar och leka lite mer med olika tyger. Detta är gul och svart jersey från jny design.
Byxorna är sydda i äkta Hilcovelour. Härlig kvalitet och snygg färg även efter många tvättar. Tyget har jag sparat ganska länge på men det kommer från Nea Nobelle. Knapphålsresår i midjan och en applikation i form av ett B.
 
Jag valde att sy fast applikationen med raksöm för lite råare utseende.

Beställaren verkar nöjd och jag hoppas att även mottagaren blir (blev?) det.
Rebecka

1 kommentar:

  1. Va kul å se! jag hörde dig ju berätta om dessa.

    /Elle

    SvaraRadera