11 december 2011

Turkost till Elin

Mellanflickan har flitigt använt sin tröja från det här inlägget. Tidigt i höstas berättade hon att när Elin fyllde år önskade hon sig en precis likadan. Jaha, tänkte jag, visst gillar jag att sy men presenterna kan ju inte bli större och mer tidskrävande för varje kalas, vart ska det då sluta? Men flickan hade ju i princip lovat så när inbjudan kom blev det bråttom. Den kom såklart en vecka då det redan var fullt i sykalendern så på kalaset lämnades det en bild med löfte om att tröjan skulle komma så snart det var möjligt.
Det blev inte en exakt likadan. I luvan blev det randigt tyg eftersom robotarna var slut härhemma och delfinen fick inga bakgrundsvågor för det trodde jag att jag plockat bort på dotterns tröja. Kalasbarnet, Elin, verkar i alla fall nöjd och mamman har berättat att den troligen kommer vara urtvättad långt innan den blir för liten. Det tycker jag är ett gott betyg.

Strax innan kalaset som nämndes ovan var mellandottern på ett annat kalas iklädd sin, då väldigt nya, OnePiece. Detta gjorde att jag samma kväll fick ett mail med en beställning på en liknande till ett av de andra kalasbarnen. Roligt att denna flicka också heter Elin och också valde turkos tycker jag.
Elins overall har koboltfärgad luva, muddar och applikationer. Det blev en väldigt fräsch färgställning enligt mig.

Det turkosa sweatshirttyget är inhandlat på stoff och stil (fast i några omgångar) liksom muddtyg, det randiga luvtyget och dragkedjorna. Broderiet kommer från Embroidery library.

Rebecka
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar