24 oktober 2013

Nattkläder

Hel pyjamas är praktiskt till de små barnen. Knäppning i grenen underlättar vid blöjbyte. Nattkläderna har man många timmar så ett mjukt ekologiskt tyg känns extra bra. Fint tryck gör både barn och förälder lite gladare.

Med utgångspunkt från påståendena ovan sydde jag ett gäng pyjamasar. Det har tagit sin lilla stund eftersom min sytid är begränsad och eftersom det är rätt trist att sy alltför många likadana efter varandra. Knappandet har också bidragit till det tagit tid. Det kan jag inte göra om det är för sent för då blir det tokigt, snett eller helgalet. Efter mitt knappande låter jag maken trycka dit dem en extra gång för att säkerställa att de sitter fast ordentligt och det gör också att bearbetningstiden förlängs.

Nog med prat, dags att visa bilder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar