26 oktober 2013

Slips!

Jag förordar mjuka kläder till barn ända upp till skolåldern. Jag föreställer mig att det är skönast även om det inte alltid är det snyggaste. Med fina tyger blir det lite bättre men finkläderna brukar ändå bestå av lite stelare plagg.
Nu har jag sytt en set finkläder som är mjuka men där det faktiskt finns med en slips. En enkel applikation gjorde hela grejen. Jag utgick från byxtyget när jag valde färg på body och slips. Det blev lite varmare med den orangea färgen tycker jag.

Många syr midjemudd istället för resår. Det gör jag alltid i de minsta storlekarna men när jag kommer upp lite kan jag ibland använda mig av knapphålsresår. Då kan man variera midjestorleken lite bättre beroende på barnets omfång. Den här gången blev det resår, både för att jag ville det men också för att den blå mudden bara räckte till benmuddarna.
Jag hann bara sy ett set till visningen jag hade i veckan som gick men till julmarknaderna hoppas jag kunna fylla på med fler slipsplagg. Kläderna ovan är inte längre till salu men det finns mer tyg kvar och är du tillräckligt snabb så hinner jag inte sy upp det i "fel" storlek innan du gör din beställning.
Om jag hade haft obegränsat med sytid hade jag nog sytt något liknande till vuxna män som känner sig väldigt instängda i vanlig slips!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar