19 oktober 2013

Till utklädningslek

Vi har en stor hög med utklädningskläder hemma hos oss. Det är väl inte så ofta allihop används men ibland ligger de och täcker stora delar av allrummets golv för att de provats, lekts med och testats igen. Man byter outfit och visar sig igen och igen och igen... 

Barnens hög är en blandning av kläder som använts till vardags och fest av i huvudsak deras mormor och mig, av plagg sydda till olika uppvisningar/evenemang och kläder sydda eller köpta till just utklädningslådan. 

Nu bestämde jag mig för att det är dags att sy utklädningskläder till försäljning. Jag har tänkt på det länge men kommit till skott först för några veckor sedan. För mig är det viktigt att kläderna är enkla att sätta på sig och att de går att tvätta i maskin. De ska också vara sköna, inte för varma och gärna räcka i flera storlekar. 
Först ut är några djurtröjor. En mus, en hund och en drake. Jag tycker till och med att de går att använda som vanlig sweatshirt om man önskar det. 
 
 
 


Det finns gott om idéer kvar i huvudet. Många outfits som jag vill göra. Det är väl mer tiden som är problemet. Jag hinner inte allt jag vill och det krävs hård prioritering. Nya utklädningskläder blir det när jag väljer att lyfta upp det på prioriteringslistan. Kanske snart, kanske senare...




1 kommentar: