24 mars 2014

Hus på väggen

Ett applikationshus skulle jag rita. Jag provsydde det för att se hur det blev. Det blev en röd stuga med blommor i fönstren. Du kan se det här.
Men sedan hände det som så ofta händer med mig. Jag drabbas av något som gör att jag inte kan stoppa. Jag fortsätter och gör mer och mer bara för att det är roligt men också för att bli bättre på det jag gör. Jag ritade flera hus och sydde flera av dem och...ja sedan blev det en färdig bonad i lagom (50*42cm) storlek.
Som ni ser är jag rätt dålig på att sstryka/pressa. Hade det sett bättre ut med mera quiltning -ja, troligen. Då vet jag det till nästa gång. Det ser ju faktiskt bättre ut i verkligheten än här på bilden men det får nog ändå bli lite mera strykjärnsträff för bonaden innan den är redo att hängas upp.
Gröna huset med spröjs i fönstren.
Det blå huset med gardiner.

Den lilla röda stugan med blomkrukor.
Det rosa huset som fick någon form av stupränna.
Jag har alltså ritat alla husen och sedan dekorerat efter smak. Det verkar jag ju i alla fall lite bättre på än den där strykningen.  Husbacillen har smittat ner en annan medlem av familjen och nu ligger den i inkubationsvila (något annat ska sys klart först). Tur jag har pli på barnen att bara sy en sak i taget, synd att jag inte kan ha sådan ordning påmig själv.


2 kommentarer:

  1. Vilka härliga " Wonky houses" du sytt! Underbar bonad, verkligen!

    KRAM
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Riktigt mysiga hus du gjort. Detta kan du vara nöjd med. Gillar också hus men det får bli en annan gång.
    Kram Lena i Kungsängen

    SvaraRadera