19 mars 2014

Rävar

Rävtyget valdes av dottern redan vid fönstershoppingen i webbutiken. Hon ville ha en kortärmad tröja. Dessutom skulle lillebror få en matchande body. Jag gav med mig rätt snabbt och la tyget i varukorgen. Länge låg det på tyghyllan innan det förvandlades. 
 
Sedan låg den färdiga tröjan på sybordet minst lika länge. Jag ville ju ta bilder på både tröjan och bodyn tillsammans och eftersom bodyn inte fick tryckknappar så snabbt fick de vila.

Att välja olika färger på kantbanden tycker jag är en kul grej. Olika rävar framhävs beroende på kantbandens färg. Att storasyster skulle få turkos var självklart eftersom det är favoritfärgen men sedan var det svårt att välja till lillebror. Rött, orange, grå, svart eller mörkgrön...  Storasyster valde rött och så fick det bli!
Lyckan när tröjan fick lov att användas var stor och den användes till skolan omedelbart. När flickebarnet kom hem deklarerade hon att hon tyckte kompisen kunde få en rävtröja också. Huruvida det blir så återstår att se. Tyget härhemma räcker inte och även om det finns mer i webbutiken vet jag inte om önskan var riktigt så allvarligt menad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar