7 augusti 2014

Åh, mamma!

Att ta med barnen in i tygaffären resulterar oftast i att kundvagnen fylls lite extra. 

-Åh, titta mamma!
-Kan inte jag få..?
-Åh, vad fint!
-Det här skulle passa bra till...

Eftersom jag tycker det är så roligt att de fortfarande ber om hemsydda kläder blir det ofta att jag faller pladask. Nu beror det ju i och för sig på vilket av barnen som frågar. De mindre tenderar att önska hejvilt och då måste jag ju begränsa men den största har väl genomtänkta förslag (tex de här).

Den här gången fick två av tjejerna syn på ett nytt tyg. Jag misstänker att det kommer i katalogen som är på gång men i affären brukar de nya tygerna dyka upp lite pö om pö. Jag gav med mig och köpte en liten bit av både det tyget och det randiga som matchade.
Den större av dem fick en top med randigt bakstycke och hjärtan på framstycket. Den mindre fick halvlånga tajts och en klänning. De verkar nöjda och har redan använt plaggen. De fick själva fotografera plaggen och jag överdriver inte om jag säger att det var mängder av bilder att välja på.
 

Från förra gången tjejerna var med och lyckades få ner tyg i kundvagnen var det en rundstickat volangtyg som åkte med. Jag tog tag i de tygbitarna och fick till två kjolar.
Häftig effekt! Glad över att volangerna var färdiga så jag inte behövde fixa dem själv:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar