27 augusti 2014

Kursväska

I slutet av sommaren smet jag iväg en kväll för att träffa likasinnade och sy en hel kväll utan avbrott. eller ja, en liten fika hann vi ju med i mitten av syendet.

Väska i basmodell var titeln och vi deltagare uppmanades att skära till tygerna innan kvällens början. Trots att alla bitarna var färdigskurna innan kursens början hann jag inte i närheten av färdigt innan kvällens fyra sytimmar var slut. 

Det där med basmodell förstod jag inte alls. Det var en väska med massor av detaljer och kändes långt ifrån enkel. Kursledaren förklarade att namnet kom från att det var enkelt att byta ut framstycket till lite vad man kände för och att hon därför kallat den bas.

Jag har ännu inte använt min nya höstväska men den känns lagom stor och väldigt praktisk så den kommer absolut få hänga med mig ut under månaderna som ligger framför.
Här är framsidan. Det blå tygstycket kan bytas ut mot motivtyg, ett broderi eller ett fint quiltblock.

På baksidan finns en ficka som stängs med dragkedja.
Väskan stängs med blixtlås.
Inne i väskan finns en dragkedjeficka i form av skiljevägg och flera fickor på väskans innerväggar.


2 kommentarer: