3 januari 2015

Julklappsinslagning

Jag har i flera år tänkt omvandla gamla julgardiner till julklapps"papper". Jag hade tänkt ha enkla fållade tygstycken i olika storlekar som man kan klä in presenterna i och så använda någon typ av snöre/band för att knyta ihop paketet. Men så blev det inte. Det blev liksom inte alls och varje år köpte jag rullvis med papper som sedan, efter bara en liten stund, blev ett enda stort berg av skrynklat papper.

Till julen 2014 fick jag äntligen ändan ur vagnen och klippte lite bland julgardinerna. Jag tillverkade några olika påsar, i olika tyger, modeller och storlekar. Det blev inte till alla julklappar men till några och det är en bra början.

Till etiketter tänkte jag mig några bagagetags, broderade i maskinen, men jag hittade inte någon passande design. Alltså fick jag fixa en egen. Det är enklaste möjliga form men de duger bra och jag blev nöjd. Både etiketterna och påsarna kan användas om och om igen. Bra för miljön och trevligt för den som får paketet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar