11 maj 2015

Klänning med inbyggd body

Jag gillar smarta lösningar som går att genomföra. Är de dessutom rätt enkla att genomföra blir det ofta massproducering! 
När min dotter nummer två var liten tröttnade jag på alla söta klänningar som la sig som en korv någonstans strax under hakan. Jag tröttnade också på att blöjan hamnade vid knäna för strumbyxorna drog ner den. Magen blev dessutom bar...
På den tiden krävdes det hjälp för mig att skapa ett mönster men sedan dess har jag justerat och gjort om flera gånger. Lösningen heter klänning med inbyggd body!
Den här gången blev det en klänning i lite större storlek till en flicka som inte är lika gammal som kroppsstorleken vill presentera. Just kjolen har jag sytt på flera olika sätt, med rynkad kjol och i utställd variant med många (6) delar. Den här gången ville jag inte öka mängden tyg mitt på magen men jag ville inte heller klippa sönder tyget för mycket så det fick bli en ny variant. Halvcirkelkjol. Det blev bra tycker jag. 
 
Tyget är ett digitaltryck från kameleont design. GOTS-certifierat, väldigt mjukt och skönt.


3 kommentarer:

  1. Väldigt söt och smart klänning med inbyggd body. Vet du om det finns som mönster nu? Har blivit lite sugen på att sy babykläder nu när släktingar har fått barn. Särskilt flickor är det kul att sy till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ett gammalt mönster kvar. Det kan du få mot portokostnad. Hör av dig via mail i så fall. Det är nog dags att fixa nytt och erbjuda ett bättre och snyggare mönster men det kan jag inte klara av förrän i sommar någongång. Det kommer jag ta betalt för och sälja från firman.

      Radera
  2. Jag har gjort om mönstret lite från orginalet och fått tillstånd att sälja det. Vet bara inte om jag har något färdigpaketerat. Kan kolla upp det om du vill. Rebecka

    SvaraRadera