18 januari 2016

Datorfodral

Att sy bokomslag och datorfodral enbart utifrån mått på aktuell bok/dator är lite knepigt. Det är alltid lättare om man har boken/datorn i syrummet så man kan mäta och kontrollera passform efterhand. Ibland lyckas jag ändå, ibland lyckas jag inte. Den här gången lyckades jag inte.

Jag hade hittat ett perfekt tyg med ettor och nollor som tillsammans med det blå (blått var önskemål) blev riktigt fint. Datorfodralet blev för tajt. Påsen till sladden passade men det hjälper ju inte. Tur för mig att mellanhanden jag använde blev förälskad i settet och dessutom har en något smalare dator!!!

Jag gjorde ett nytt försök. Blå stjärnor den här gången men med samma ettor och nollor.
 Den här gången passade det rätt dator!

3 kommentarer:

  1. Man lär sig ju hela tiden när man håller på.
    Så ingen sömnad är ju "bortkastad tid", tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Tack för din länkning och inspiration du ger oss på Visa och Berätta måndag !!Bambikram

    SvaraRadera