6 februari 2011

Rosa/lila-ålder och så djungel igen

Förr eller senare verkar de flesta flickor hamna i en period av rosa och lila, glitter och prinsessor. Här hemma hänger det ett antal färdigsydda plagg ganska synligt på en klädställning. När barnens kusiner var här önskade deras mamma varsin tröja till dem i försenad julklapp. Storasyster valde den enda rosa tröjan som fanns på ställningen. Denna var inte alls lagom utan alldeles för liten. Jag lovade då att sy en annan rosa tröja i rätt storlek. När jag väl kom till skott insåg jag att den rosa tygbiten jag hade inte räckte till fram- och bakstycke utan bara till ärmar men eftersom mamman sagt att lila också var ok kombinerade jag dessa färger. För att tröjan inte bara skulle vara en vanlig rosa och lila tröja broderade jag en prinsessfe på bröstet.
Det var knepigt att få till rätt färger på bilden. Maken fick rycka ut för han vågar experimentera mer med vitbalansen. (Provdockan står lite snett, men prinsessan är mitt på magen.)

Lillebror högg tag i en alldeles för liten djungeltröja, denna kom han vandrande med flera gånger under dagarna de var här. Jag lovade ju redan första gången att han skulle få en egen men det är ju inte så lätt att förstå när man är 1,5år. 
Djungeltyget kommer från jnydesign, den svarta mudden från stoff och stil. Det lila tyget kommer också från jny, men det rosa tror jag kommer från mjuka tyger.

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar