27 mars 2011

Doktor

Minsta flickan blev bjuden på kalas. Ett pojkkalas. Svårt, tycker jag, med bara flickor här hemma. Men dottern var bestämd; en doktorsväska skulle det vara. Jag föreslog att vi skulle komplettera med doktorskläder. Detta var på torsdagen och kalaset skulle vara på lördagen.

På torsdagen inhandlades en doktorsväska, på fredagen köptes vitt tyg som under eftermiddagen tvättades och tumlades. Jag klippte delarna och strök fast vliseline där knapparna skulle vara men sedan blev klockan kväll och jag kände för att mysa med familjen...

Lördag efter frukost var det dags. Jag högg in på tygbitarna exakt kl 10, blev inte så mycket avbruten och kunde därför sy i den sista knappen 11:30. 
I slutet av knappsömnaden fick stora flickorna rycka ut. En fick tvätta bort ansiktsfärg i lilltjejens ansikte den andra fick hämta kalaskläder. Vi lyckades faktiskt byta om från myskläder på både mig och kalasflickan, få till en bild på nya rocken, slå in de båda presenterna, hämta ut min cykel och cykla till kalaset som började kl 12 och dessutom komma i tid! Härlig start på dagen! 


När kalaset var slut och jag hämtade Noomi bad jag mamman i familjen kolla ev trådändar och klippa av dessa för det hann jag inte innan rocken blev inslagen... Hon var för övrigt glad över att det inte var bilar och traktorer i alla paket från kalasgästerna.


Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar