11 mars 2011

Munktröja

Jag är förtjust i koftor men äldsta dottern är nog i det närmaste beroende av tjocktröjor/koftor med dragkedja fram. Hon använder detta dagligen och när hon såg ett antal meter retroringar hänga på tork för nästan två månader sedan önskade hon en ny kofta i den gula velouren. (Lillflickan valde ju det bruna jerseytyget och vad som blev av det kan ni se här.) Som vanligt sa jag ok men sedan kom annat emellan. Att jag var trögstartad berodde nog ganska mycket på att jag inte hade något färdigt mönster. Jag köpte sweatshirttyg från stoff och stil att ha till toall och så använde jag en av favorittröjorna för att skapa ett perfekt mönster.
Inne i luvan finns ett trikåtyg med igelkottar från stoff och stil.
Någon liten mönsterändring ska göras innan jag syr i det dyra velourtyget men tröjan går absolut att använda. Dottern är nöjd och ser fram emot en ny gul velourmunkis.
Svart dragkedja och muddar
Alla tyger kommer från stoff och stil och mönstret har jag gjort själv. Båda småsystrarna har bokat egna tröjor så jag kommer behöva rita mönstret i fler storlekar inom kort. Lite jobbigt men ganska roligt. Hoppas det blir bra. Men först måste jag hugga tag i "det riktiga tyget"...

Rebecka

1 kommentar:

  1. Så snygg munkjacka!! Vad duktig du är på att rita mönster!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera