27 januari 2011

Bubblor eller stekta ägg

 Jag beställde retroringar i tre olika färgställningar från mjuka tyger. När de hängde på tork efter den obligatoriska tvätten bestämde Noomi att det bruna tyget var finast. Det ville hon ha en tröja i. När jag några dagar senare skulle klippa i tyget bestämde hon att ärmarna skulle vara röda. En mycket bra val tycker jag. Det blev en snygg och fräsig tröja.
 Några dagar senare besökte Noomi och jag stoff och stil. Jag hade en idé om att sy byxor till Noomi i smalspårig manchester. Vi hade tur och hittade ett rött manchestertyg som passade perfekt.

Jag är inte ute så ofta i klädbutiker men ett par röda byxor bör man väl kunna hitta i flertalet affärer!? Det vore alltså tråkigt att ha dem helröda. Jag bestämde mig för att dekorera dem och som ni kan se nedan blev det applikationer i form av ringar i samma färger som på tröjan.

För att fickorna skulle synas sydde jag en brun muddkant runt dem. I linningen finns det resår. Noomi gillar sina byxor med bubblor. Någon har råkat säga äggbyxor och jag håller med om att jag råkade få till ett "stekt ägg" under den högra fickan.
Tur att jag bara klippte ett par byxor för jag ska justera mönstret lite, för ännu bättre passform, till nästa gång. Retroringarna kommer som sagt från mjukatyger, det röda jerseytyget tror jag kommer från jnydesign och manchestertyget från stoff och stil

Rebecka

1 kommentar: