23 januari 2011

Fleecefiltar

En helt vanlig fleecefilt kan ganska enkelt förvandlas till en personlig variant om man bara har rätt verktyg. Mitt verktyg är en fantastisk broderimaskin som ni kan läsa mer om här.

I höstas fick jag en ny liten släkting. Jag har aldrig träffat flickebarnet och kommer nog inte göra det på länge då vi bor ganska långt ifrån varandra. Men jag har skickat en liten välkommen-till-världen-present i form av en personlig fleecefilt. Det mest besvärliga med denna filt var att mina stora mailingbags tagit slut och att jag därför fick packa in filten i en sopsäck. Luftballongen kommer från Embroidery Library.
Fridas röda filt


Barnens alla kusiner har första julen fått en personlig fleecefilt. Signe var nästan ett helt år när hon fick uppleva julen 2010. Under mellandagarna hade vi besök av två andra kusiner och båda dessa hade med sina första-julen-filtar att ha som täcke i bilen på vägen för att slippa tjocka ytterkläder och i sängarna inne hos oss på natten. Kul att se att de fortfarande används.
Signes svarta filt
Bilden på Signes filt tog jag precis innan jag slog in den i julklappspapper. Tyvärr tittade jag inte hur bilden blev. Texten ser ju helt sned ut men eftersom jag broderade all text i samma hop är jag ganska säker på att det är rakare i verkligheten. (Jag hoppas det i alla fall)

Båda filtarna är filtar från Ikea, polarvide. Det var Noomi som valde filtfärger till både Frida och Signe.

Rebecka
 

1 kommentar:

  1. De två som finns i vårat hem används också ofta, men främst till kojbygge just nu :-)
    /Elle

    SvaraRadera