21 januari 2011

Sångpåse

Jag har sytt ännu en sångpåse. Jag har ingen aning om hur många det blivit genom åren men jag vet att det är en mycket uppskattad present till barn som är 1-5år gamla. Just den här påsen ska till en ettårig flicka som enligt uppgift gillar att sjunga. Eftersom det är en present är det jag som valt sånger. Jag hoppas att det är sånger som flickan och hennes föräldrar kan. 
Tio sånger till sångpåsen. Några av broderierna ovan kommer från Embroidery Library, några är gratisbroderier, grodan kommer från Atelje Kreativ och tre av broderierna ovan har jag stygnsatt själv (snigeln, sjörövarhatten och stjärnan). Tio sånger är en bra start och barnen tycker att det räcker länge. Tyvärr har föräldrarna inte alltid samma uthållighet så ganska ofta behöver sångpåsen fyllas på med nya kuddar för att sångstunderna inte ska bli för enformiga.

I sångpåsen som finns här hemma har vi nog 50 sångkuddar men riktigt så många sånger sjunger vi inte vid sångstunderna. Jag brukar byta ut sångkuddarna med jämna mellanrum och lägga undan resten.

Rebecka

2 kommentarer:

  1. Hej Rebecka!har tittat på dina sypåsar tidigare på din zoominsida, då jag nyligen blivit farmor (första barnbarnet) och hamnade in på din sida idag så undrar jag om du även skriver ner sångerna på papper och lägger ner i dina sångpåsar. Det har ju kommit så många nya sångerr sedan barnen var små.
    Tack för titten
    Anett Axelson

    SvaraRadera
  2. Hej Anett!
    Oftast syr jag sångpåsar på beställning, dvs jag broderar de sånger som önskas och då behövs ju inte texterna.
    Skulle man vilja ha texterna går det bra, men noter tror jag inte går på grund av copyright-regler.
    Rebecka

    SvaraRadera