6 juli 2011

Pingvin och ocean

De här rosa shortsen har legat tillklippta sedan förra sommaren. De har flyttats runt en del under året men aldrig kom jag till skott. Häromdagen köpte jag brodyrer från embroidery library och då råkade denna pingvin och en anka slinka ned i inköpskorgen. Pingvinen broderades ut på ena framstycket och sedan gick det ju snabbt att få ihop shortsen. Knapphålsresår i midjan som vanligt och fickor i sidsömmen. Jag tror att det rosa sweatshirttyget kommer från mg-tyger.
När jag ändå hade shortsångan uppe blev dessa bruna shorts klara. De klipptes ut när jag pysslade med den brunröda kjolen som beskrivs i det här inlägget och ungefär då förberedde jag applikationen från oceantyget. Nu kom oceantyget på plats och sedan gick sömnaden snabbt. Dessa har också sidfickor och knapphålsresår. Det bruna tyget kommer från stoff och stil och oceantyget från znok design.

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar