14 juni 2011

Tok-kjol

Jag tänkte sy en brun kjol men jag ville också få ut ett par bruna shorts av den lilla biten brunt sweatshirttyg som jag köpt på stoff och stil. Ekvationen gick inte ihop. Efter lite tankeverksamhet insåg jag att det skulle bli en flerfärgad kjol. Mycket roligare än en tråkig brun, eller hur? (Det röda tyget kommer från samma ställe). På baksidan är det två röda våder och en brun.
Att det skulle vara broderi var klart från början men inte vilket så jag rotade runt i datorn en lång stund innan jag kunde bestämma mig. Det blev ett djurtorn från emblibrary. Jag har bara broderat ut ett djurtorn innan och det är ugglorna som finns på ett par byxor i det här inlägget. Jag undrar när resten av tornen ska fastna på några plagg, jag har nog 6-8 olika liggandes i datorn. 
Bekymret efter det var om broderiet skulle vara på sidan eller mitt fram. Jag hade sett broderiet på sidan i min "inne-i-huvudet-bild" men blev osäker och frågade smakråden här hemma (8 och 11 år). De gillade sidan och det var bekräftelsen på att jag tänkt rätt. Knapphålsresår i midjan som vanligt.
 Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar