2 juni 2011

Smått och gott

Efter ett pysselryck för en vecka sedan kunde jag fylla på mina lådor av hårspännen och hårband. 
Påfyllnaden behövdes till marknaderna men jag har kvar ett gäng både snoddar och spännen. Ska försöka fotografera de jag har och lägga upp på hemsidan. Håll utkik där!

På tal om hemsidan. Där kan du hitta en rejäl hög med REAplagg. Det är kläder som hängt med ett litet tag och som hängde på reaställningen på helgens marknader. Det är inga fel på kläderna mer än att de i många fall är långärmade... Passa på att handla presenter till alla ofödda barn i bekantskapskretsen, till kommande födelsedagar och julklappar. Hemsydda, unika plagg hittar du sällan till så lågt pris. 

På marknaderna brukar jag ge bort en tygpåse till de som handlar för över 200kr. Så även i helgen som gick. Den här gången var det dock nära att det inte fanns några tygpåsar. Stora delar av mitt lager "försvann" i påskas och jag prioriterade annan sömnad. Men så bestämde jag mig en dag i förra veckan att jag skulle sy tygpåsar och har jag väl bestämt mig så går det ju snabbt. Det blev en liten hög och några av dem finns faktiskt kvar till nästa gång.
Mestadels är dessa sydda av gamla gardiner som jag fått av diverse släktingar. Ofta brukar gardiner vara sydda i stadiga bomullstyger som passar utmärkt som tygpåsar. Tack till syrran, svärmor och mamma för tygbitarna.


Rebecka

2 kommentarer:

  1. Men den här gången känner jag inte ingen några tyger...!?
    (som jag gjorde i påsk menar jag)
    /Syrran

    SvaraRadera
  2. Du har nog rätt och jag fel:o) Den här gången tog jag nog inte från "din hög".

    SvaraRadera