26 juni 2011

Sommarskjorta

Du borde sy tunna, svala men långärmade skjortor...

Men det var ingenting som direkt tilltalade mig. Jag brukar sy i trikåtyg och har inte jobbat så mycket med mönsterkonstruktion i vävda tyger. Men, man kan väl ändra sig?!

stoff och stil hittade jag så fina barntyger i tunna bomullstyger som skulle passa mycket bra till sommarskjortor. Här hemma har jag en tjej i storlek 110 så den storleken började jag med. 
Det är ingen knepig mönsterkonstruktion. Enkla, raka stycken och så en infodring kring sprundet. Jag tror modellen är rätt unisex även om det här tyget inte är det.
Det kan nog komma fler skjortor. Jag har tyger hemma för ändamålet men jag måste fundera ut hur mycket mindre en skjorta i mindre storlek ska vara. Och sedan måste jag få låna någon som är så stor så att jag vet att det fungerar... Undrar just om det blir den här sommaren...?

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar