7 juni 2011

Linnen

Mina döttrar föredrar halternecklinnen. Den minsta hävdade bestämt att det rödprickiga linnet på provdockan här hemma var hennes och till slut gav jag upp och gav det till henne. Hon blev lycklig
Egentligen tycker jag inte att 4,5åringar behöver ha halterneck, det borde fungera med vanliga linnen något år till men eftersom nu båda storasystrarna använder sina halternecklinnen flitigt och att det är dem man ser upp till och för att det faktiskt fanns färdigsydda linnen härhemma så gav  jag med mig.

Till marknaderna sydde jag ett gäng halternecklinnen som jag visat här. Jag sydde också en hög vanliga linnen.
Jag plockade runt bland tygerna för ett tag sedan och insåg då att jag har ganska många bitar tyg. Några tyger "försvann" när jag klippte till linnen och t-shirtar den där dagen strax före marknaderna och ytterligare en hel del bitar gick åt när jag gjorde en laddning "dregglisar". Jag behöver göra något ytterligare ryck för att få bort småbitar men sedan kan jag nog ha samvete att köpa på mig nya tyger...


På bilden ovan finns ett orangemönstrat tyg från stoff och stil, trädtyget från mjuka tyger, apor och lejon och kaniner från jnydesign och elefanter från znok. Kantbanden kommer nog allihop från stoff och stil.

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar