27 maj 2011

Halterneck

Halternecktestet föll väl ut och jag kunde börja den vanliga massproduceringen. Fast först skulle det tillverkas ett svart linne till en cool tjej. Den coola tjejen är min mellanflicka...


Linnet är sytt i svart viskosjersey från stoff och stil. På bröstet har jag sytt fast ett broderat tygmärke. Detta har jag först ritat, stygnsatt och broderat själv.

När jag ändå fixat ett "coolmärke" använde jag det på några andra halternecklinnen.
I lådorna hittade jag många lämpliga tyger. Här ovan är det två linnen i stl 110/116 och det bakre i stl 122/128. Jag vet inte riktigt varifrån tygerna kommer men de har legat på vänt rätt länge.

De här tre linnena är i stl 122/128. Coolmärket har bytt färger men annars ser de ju likadana ut som på bilden ovan.
De här linnena är sydda i en större storlek (134-140). Det blå jeansliknande tyget sydde jag tajts av till mig själv för några år sedan, det kommer från stoff och stil. Jag broderade några blommor för att liva upp det lite. Coolmärket har återigen bytt färger.

Alla dessa linnen tar jag med på marknaderna i helgen. Vi kanske ses där!?

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar