29 maj 2011

Marknadsrapport

Två dagar av marknader är nu över. Det är väldigt roligt att komma ut och visa upp sakerna jag syr men jag blir också väldigt trött. Hela dagar utomhus gör att jag sover gott natten efter.

I lördags var jag i Teckomatorp på torpardagen. Det var andra året som jag deltog på detta evenemang. I år var det betydligt mindre regn och de droppar som kom väntade ganska många timmar innan de dök upp. Med som hjälp var min äkta hälft. Efter en stund kom barnen tillsammans med mormor och morfar. De hade pic-nic bakom tältet och passade på att åka karuseller och hoppa i hoppborgen.

Idag var det dags att för första gången delta på Möllegården kulturs årliga vårmarknad. I Teckomatorp blåste det inte nämnvärt men i Åkarp var det ordentligt blåsigt. Tur att jag har många tunga stenar och en stark man. Tältet stod kvar hela tiden och ingenting gick sönder trots billigaste tältet som redan är van marknadsdeltagare.
Jag vill tacka alla som hälsade på inne i min lilla butik, alla som handlade/beställde och alla trevliga marknadsgrannar. Ett extra tack till honom som bar alla tunga stenar från garage till bil, från bil till tält, från tält till bil och så en vända till. TACK!

Nu kommer några dagar av beställningssömnad och inventering innan jag ska ge mig i kast med skolavslutningskläder.

Ha en skön vecka!
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar