24 juli 2011

Sommarskjorta stl 86

Kanske minns ni att jag sydde en rosa sommarskjorta? Jag hade ju handlat tre olika tyger till skjortor och tog tag i tyg nummer två. 
Första mönstret funkade att prova ut på Noomi men nu skulle jag ner en storlek och då blev det svårare. Sömnaden var ju lika enkelt som på den första men om storleken är bra är knepigare. 

Jag tog med skjortorna när jag träffade en familj med yngre barn än våra för att i första hand prova ut skjortan ovan. Men där blev det stopp! Det visade sig att den rosa skjortan passade alldeles utmärkt på ett av barnen (fast ärmarna var lite långa) och att den föll väl i smaken hos både mamma och barn (pappan blev nog aldrig tillfrågad). 

Så jag har fortfarande en skjorta här som jag tror är i stl 86 (ev 86/92) som skulle behöva en provare. Vet du någon som vill testa?

Tyget kommer från stoff och stil.

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar