22 april 2014

Leopard

Att klä ut sig är kul. Alla djurutstyrslarna som finns hemma i "klä-ut-lådan" börjar dock bli små så det behövdes sy nytt (vilken tur va?). I tyghyllan fanns detta djurmönstrade tyg som från början var ämnat till 7-åringen. Jag hade tänkt tröja och tajts till henne men så råkade det bli en mössa och halsduk till mig (hoppsan).
 Det fanns såklart inte så det räckte till långa tajts och hel tröja men jag ville inte köpa mera (det brukar bli så dyrt att svänga inom tygbutiken och jag har som mål att minska tyglagren inte öka dem). 

Vädret var fint så det fick bli trekvartstajts och sedan använde jag helsvart viscosejersey till bakstycket av linnet/tunikan. Ett pannband fick jag ut och klädseln blev sedan komplett med ett par "knortöron".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar