24 april 2014

Mer landskap

Jag försöker sy upp tygbitar. Det tar emot ibland. Som det här ekologiska landskapstyget. Det var ett av de första barntrikåtygerna som jag köpte och även om denna tygbit var köpt flera år efter första omgången har det legat på hyllan och luktat nostalgi. Jag trodde inte det gick att få tag på tyget längre men letade nyss i jofotex webbutik och hittade det! Nu har jag inga planer på att köpa mer av tyget. Jag behöver inte mer isolering i syrummet nu när sommaren nalkas. (Men skulle du vilja ha något uppsytt i tyget kan jag få tag på det och i så fall sys det ju upp och bidrar därför inte till isoleringen.)
Klänningen är enklaste modellen. Omlottöppning i halsen och en längd strax nedanför blöjrumpan. Det blev lång ärm på klänningen som är sydd i stl 62.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar