11 augusti 2011

Den här sömnaden...

...har lärt mig minst två saker...
För det första: Om jag ska provsy, ska jag använda samma tjocklek på vadd och tyg som det som sedan ska sys på riktigt. Om jag hade tänkt på det hade jag sluppit sy om ungefär 4 gånger:o)
För det andra: Det är mycket enklare att få rätt mått om man har tillgång till det som ska få fodral. Det räcker inte alltid med exakta mått på en lapp. Hade jag haft en Ipad hade det blivit bra:o)

Nåväl det större fodralet passar en liten 11" dator, det mellanstora kommer innehålla något som ägaren hittar på och det lilla är en liten tröstpresent som passar en telefon, lite pengar eller några näsdukar.

Tyget, tillsammans med foder, vadd, snöre och den ljusa knappen levererades hit samtidigt som jag fick måtten på datorn och ipaden. Den grå knappen och den rosa dragkedjan kommer från mitt sybehörsskåp.

Rebecka

1 kommentar:

  1. Ja, man lär sig nått nytt varje dag...!

    /syrran

    SvaraRadera