2 april 2011

Sy tillsammans

Förrförra helgen hade vi sytillsammans på Linnéas Yahoolista. Vi var över 30 stycken som på lördagskvällen, var och en hemma hos sig, broderade disktrasor och sydde annat som "kom i vägen". 

Hemma hos mig blev det bara en disktrasa. Det är Linnéa som stygnsatt hönan. En vårgåva till oss på listan.
Hela våren har jag tänkt att jag skulle sy en ny storkarottis. Det är en duk med grytlappsvadd så att man kan ställa grytor direkt på den och därmed slippa böka med grytunderlägg. Vi har alltid en storkarottis på vårt köksbord -utom när den följer med oss in i rummet när vi har många gäster. Det är Linnéa som kommit på idén (jag fattar fortfarande inte varför jag inte kläckt den själv för länge sedan men jag får väl släppa den funderingen...) och den är som sagt mycket smart. Vi har ingen vårig storkarottis och det tyckte jag att vi behövde mer än broderade disktrasor.
Tulpanbroderiet kommer också från Linnéa. Det är nog ett av mina favoritbroderier tror jag.
Nu är köksbordet pyntat för våren.
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar