22 april 2011

Kuliga påsar

Av beavernylon syr jag gympapåsar. När jag handlar beavernylon gäller det att köpa rätt mängd för att spillet ska bli så litet som möjligt men ibland glömmer jag bort det och tar 1m av varje färg. Då blir det ganska mycket spill som inte räcker till gympapåsar. Det hände troligen sist jag köpte blå beavernylon. 

För ett tag sedan sydde jag något annat av svart beavernylon -kolla här- och då blev det rätt mycket spillbitar som inte alls räckte till gympapåsar.

Idag tog jag tag i några beavernylonbitar i "spillstorlek", skar till lämplig storlek, broderade och sydde ihop. Resultatet blev några kuliga påsar. 

Jag var på vippen att skära ungefär dubbelt så många men kunde faktiskt hejda mig. Bättre att få några helt klara än att det ligger en hög halvfärdiga varianter här hemma. Beavernylonen kommer från stoff och stil liksom anoraksbanden. Snörstopparna kommer från någonannanstans, troligen Bibbi.

Det har varit fint väder några dagar och jag hoppas att det gör att det kommer många till marknaden på Stortorget imorgon. Kulpåsarna tar jag med såklart. Jag och syrran finns på plats kl 10-17.


Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar