5 januari 2012

Julklappströjor

Jag trodde att paniksömnaden inför jul skulle utebli efter adventspaniken. Men så blev det inte...

Maken talade med rätt kort varsel om att han skulle vara ledig en extra dag innan jul så vi kunde bege oss till julfirandet redan på morgonen och inte sent på kvällen. Jag såg hur en hel sydag försvann och ångrade genast att jag ägnat så många timmar under den fjärde adventhelgen åt egosömnad. (Bilder på detta kommer när jag kommer ihåg att fotografera). Det blev klippning i hög hastighet och sömnad till sena kvällen men innan vi for kunde vi packa in flera hemsydda julklappar och verktygsplaggen som beställts kunde också packas ner.
Pingvintröja till en kusin.
Två lyckliga 5åringar i likadana tröjor
Siffertyg
Det blev en tröja i det rosa siffertyget till den minsta kusinen men den råkade komma in i "slå-in-mig-i-paket"-högen innan den hamnade på bild. Det finns mer sådant tyg hemma så det kan nog komma en och annan tröja i ungefär likadan tappning...
Alla tygerna är inhandlade hos mjuka tyger, men pingvintyget kommer ursprungligen från Tyskland. Mudden kommer som vanligt från stoff och stil.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar